honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



10/29/2017

YELLOW BUTTERFLIES LOVE ACACIA (キチョウはミモザがお好き)


We grow Acacia baileyana in a large pot in front of the brick wall.
Many yellow butterflies fly around there, and I wondered why they come. 

レンガ塀の前の大きな鉢にギンヨウアカシアを育てています.
たくさんの黄色い蝶が飛び回るので、どうしてかと思っていました. 



One day I found a green & yellowish pupae beneath leaves,  
and kept them in a transparent plastic case. 
In several days, a yellow butterfly emerged.
I freed it from the case and laid it on the leave of acacia. 
Within an hour, another yellow butterfly came and mate it. 
I checked its ecology on internet, and I found that Eurema hecabe likes bean family plants including acacia -- I am convinced! 

ある日、葉の下に緑色と黄色っぽい蛹を見つけたので、
透明なプラスチックの箱に入れておきました.
数日で黄色い蝶が羽化、
ケースから出してミモザの葉の上にはなしました.
一時間もしないうちに他の黄色い蝶がやってきてつがっていました.
その生態をネットで調べたら、キチョウはマメ科植物が好きでミモザもマメ科、
納得しました!



No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.