honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



6/05/2017

COOKING ARTICHOKE (アーティチョークの料理)

Globe artichoke was an unexperienced food for us. 
And we tasted it for the first time in our lives. 
We harvested an artichoke,
its diameter was about 8 cm
and weighed 181 g.



アーティチョークは私たちには未経験の食べ物で
生まれて初めて味わってみました.
一個収穫、大きさは直径8センチほどで重さは181グラムでした


My wife cooked the artichoke according to how to cook written on internet. 
At first, cut of the tips of the petals, cut off excess stem, 
and boiled it in water with some lemon juice for 30 minutes. 

ネットに書かれている方法にしたがって料理しました.
最初に花びらの先端を切って、余分な花茎も切り落とし、
30分間レモン汁をいれた水で煮ました.  


Then pull off outer petals





Discarded the inedible fuzzy part (immature florets) 
covering the artichoke 'heart'. 
The remaining bottom of the artichoke is the edible part, 'heart' . 



アーティチョークの「ハート」の上をおおう毛羽立った食べられない部分
(未熟な小筒花の集まり)を捨てると、
食べられる部分が残りました. 


She cut into pieces and I tasted it for the first time. 
It had no strong flavor (seemed like Jerusalem artichoke), 
but it's not bad. 
Next time we'll try some sauce to dip. 

小さく切って、生まれて初めて食べてみました.
強い味はないのですが、悪い味ではありません.
(キクイモに少し似ている気もします)
次の機会には何かソースをためしてみましょう.

No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.