honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



5/12/2018

THANK YOU ALL FOR VISITING & HELPING OUR OPEN-GARDEN (オープンガーデンのお客様、お手伝いの皆様、ありがとうございました)


It was sunny and breezy today,
and almost a hundred visitors came to our garden.
Some visitors came from a distant places such as Hiroshima and Fukui.
Our neighbours and friends helped us.
We really thank to everyone who visited and helped. 











今日は晴天で少し風があり、
百名近くの方が庭においでくださいました. 
広島や福井からのお客様もありました.
ご近所の方や友人がお手伝いくださいました.
庭に来ていただいた皆様、そしてお手伝いいただいた皆様に本当に感謝です.


Our new English friend, Paul made and brought bread and butter pudding 
to us today. 
We really enjoyed eating it with our neighbours. 
It tasted so goood!

新しくお友達になったイギリス人のポールがブレッドアンドバタープッディングを
作って持ってきてくれました. 
隣人たちと食べて楽しみました. 
と~ってもおいしかった!


Weather bureau says that there will be rain tomorrow.  
We wish there's no heavy rain. 
We deadheaded roses after we closed our garden. 

明日は雨との天気予報、
ひどい雨でありませんように・・
庭を閉めてからバラの花柄摘みをしました.


No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.