honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



3/02/2018

PLANTED YOUNG WATERLILY PLANTS IN THE BATH TUB POOL (バスタブの池にスイレン苗植え付け)


We reformed the bath tub pool in January,
and removed water canna and iris. 
Instead, we planted water lily in the pool
in the middle of February.  

一月にバスタブの池をリフォームして
カンナとアイリスはよそに移しました.
代わりに、二月の中ごろに
スイセンを植えつけました.


At first we poured some water,

最初に少し水をいれて、


and added earth of paddy field, 
and mixed with water. 

そして水田の土をいれて
水と混ぜました


Then we planted two varieties of temperate (or hardy) water lily;
white 'Alba' and pink 'Mayla'.



そして耐寒性のある温帯スイレンの2つの品種を植えました
白のアルバとピンクのメイラです.


We have grown Medaka Killifish (Oryzias latipes).
It is essential because they eat mosquito larvae.


ずっとメダカを飼ってきましたが、
それはボウフラを食べてもらうのが是非必要だからです.


I'm dreaming beautiful white and pink flowers bloom in summer.

夏に白とピンクの花々が咲くのを夢見ています.


にほんブログ村 花・園芸ブログ イングリッシュガーデンへ

にほんブログ村 花・園芸ブログ ポタジェ・キッチンガーデンへ


No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.