honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



2/06/2018

GARDEN IN SNOW (雪の庭)


When I awoke his morning, I found that our garden was covered with snow.
This was the first time in this winter.

今朝起きると、庭に雪が積もっていました
この冬初めてです



I covered jasmine and echium with fleece last weekend. 

ジャスミンとエキウムは寒冷紗を先週末にかけていました






Some pink roses were covered with snow at the sleeper steps. 

枕木の階段ではピンクのバラの花に雪が積もっています





The orange rose flower beside the angel is Rosa 'Pat Austin'. 

エンジェルの横のオレンジ色のバラはパットオースチン






In the bluebell garden, I found daffodil bulbs were already sprouting leaves.

ブルーベルの庭ではラッパスイセンの葉が出てきているのを見つけました


Tim the fairy looks so cold.  It has a tiny seedling. 

妖精のティムはとっても寒そう
小さな双葉の苗を手に持っています




The road was frozen. 
I just barely came to work. 

道は凍っていましたが、
何とか出勤しました


No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.