honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



11/05/2017

BAMBOO TRIPOD OBELISK FOR SWEET PEA (スイートピーの竹製三脚支柱)


A plum tree suddenly died in June, which bore a number of delicious fruits this season. We were shocked. I cut the tree at the height of my thigh. 

I decided to fill the vacant space with some ornamental focal point, 
and I made two tripods with finials on the top of them. 

六月に突然スモモが枯れました. 今年もたくさんおいしい実をつけてくれたのに.
とてもショックでした. 膝上の高さで切りました。.

空いたスペースに何かオーナメンタルなフォーカルポイントを作ることにし
とっぺんに飾りのついた三脚を二つ作りました.


Then I painted them blue, and sowed sweet pea. 

そして青色に塗って、スイートピーの種を蒔きました.

And now seedlings are growing at the base of tripods. 

そして今、苗が三脚の下で成長しています. 

White oxalis has started to bloom in October, 
and it continues to flower until March. 
Pink Cosmos and yellow leopard plant are also flowering now.

白いオキザリスが十月から咲きだし
来年三月まで咲き続けます.
ピンクのコスモス、黄色のツワブキが一緒に咲いています。


にほんブログ村 花・園芸ブログ イングリッシュガーデンへ

にほんブログ村 花・園芸ブログ ポタジェ・キッチンガーデンへ

No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.