honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



10/13/2017

SHOPPING BULBS AT THE LOCAL NURSERY (ナーセリーで球根の買い物)


I went shopping to the local nursery.
There was a decoration of Halloween using mum.

近くのナーセリーに買い物に行きました.
マムをつかったハロウィーンの飾り付けがありました.


There were so many pots of garden mum with flowers of yellow, pink, white etc. 

ガーデンマムの鉢がたくさんあって、色も黄色やピンク、白などいろいろ.


And there were many pots of begonia. 

ベゴニアの鉢もたくさんありました. 


Shopping of bulbs was the main purpose, 
and I looked around the shop, 
and I found many bulbs that I wanted to buy. 

買い物の目的は球根で、店内をさがしまわって
買いたい球根をたくさん見つけました.


This time I bought bulbs of tulip, daffodil, saffron, bluebell and snowdrop. 
I'm planting those in a week. 

今回の買い物は、チューリップ、スイセン、サフラン、ブルーベル、
そしてスノードロップの球根です.
今週中に植え付けようと思っています.

No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.