honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



8/05/2017

SUMMER PRUNING OF ROSES IN THE HOTTEST DAY IN HISTORY (観測史上最も暑い日にバラの剪定)


It was extremely boiling hot today.
The high temperature was 38.9 degrees,
that was top for all observation points in Japan today.
and it was hottest in our city Itoshima in recorded history.

This morning we harvested a kilogram of blueberries,
and kept them in freezer for making blueberry smoothie.

We spend the day time inside watching the film I recorded:
"The Best Exotic Marigold Hotel"
It was so funny and we really enjoyed it.

今日は本当にうだるように暑い日でした.
最高気温は38.9度、
全国の観測地点でもっとも暑く、
糸島の観測史上最も高い最高気温でした.

今朝はブルーベリーを一キロほど収穫して
スムージー用に冷凍しました.

昼間は室内で録画した映画をみて過ごしました.
『マリーゴールド・ホテルで会いましょう』
とっても面白くて本当に楽しみました.


In the late afternoon when our gardens got out of the sun, 
we watered the gardens and pruned roses 
in order to make them bear flowers well in autumn. 
We kept some of the branches with flowers and flower buds, 
and put them in a vase. 

Before pruning

After pruning

The bag was full of pruned rose branches. 

Cut flowers of rose. 
庭が日陰になる夕方、水遣りをして
秋バラをたくさん咲かせるためにバラの剪定をしました.
花や蕾のある枝はとっておいて
あとで花瓶に生けました. 

No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.