honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



6/30/2017

REGROWING OF STRONGLY PRUNED ACACIA (強剪定したミモザ復活)


We've grown Acacia baileyana in a large pot for several years.
It had grown too high, and the pot was once blown down by strong winds.
So, I decided to prune it. 


ミモザ(ギンヨウアカシア)を大きな鉢で育てていますが、
大きくなりすぎて強風で倒れることもあったので、
剪定することにしました.


However, I wondered if it bud and grow new branches after pruning, 
because I didn't find no buds below the branches. 
I took the plunge and pruned it strongly in the middle of April. 


しかし、枝の下の方にはまったく芽らしきものがなく、
はたして剪定して新しい枝が出てくるものかと心配していました.
思い切って四月の中旬に強剪定をしました.


At the end of May, there seemed no change. 
But when I looked it closely, I found that a tiny bud was sprouting. 


五月の終わり、特に変化ないようにみえましたが、
近くからよく見ると小さな芽が出てきているのを見つけました.


And now several new shoots are growing. 
We hope it flowers next spring again. 


そして今やいくつか新しい枝が育ってきています.
来春もまた花を咲かせてくれることを期待しています.


にほんブログ村 花・園芸ブログ イングリッシュガーデンへ

にほんブログ村 花・園芸ブログ ポタジェ・キッチンガーデンへ




No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.