honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



11/06/2016

MAKING AN ARBOUR SEAT 1 (アーバーシート自作 その1)




I hit upon an idea of making an arbour seat in the border about a year ago, 
and researched its design. 
There are so many different designs; shapes and colours. 

一年ほど前、ボーダーにアーバーシートを作ろうと思いつき、
デザインを調べました.
たくさんのデザイン、その形や色、がありました. 


I have been preparing to make it: 
At first, I made a rough drawing. 
In June, I bought an antique arch-shape window at the antique shop in Okayama
And I bought plywood, timber, etc a month ago. 


その後、ずっと準備を進めてきました.
最初に大まかなデザインを書き、
6月には岡山のアンティークショップでアーチ型のアンティークの窓を買い、
一ヶ月前には合板など木材を買いました. 


And, I started to make it today. 

そして今日作り始めました. 


I made a back board and four pillars. 
I temporarily placed the back board in the border, and confirmed its dimension 
and balance to the wooden fence. 




今日は後ろの壁と4本の柱をつくりました.
ボーダーに仮に置いてみて
その大きさとフェンスとのバランスを確かめました. 

It will take several weeks to finish it. 

完成には数週間かかりそうです. 

No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.