honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



9/22/2016

PLANTING SEEDLINGS OF ALOCASIA ODORA (アロカシアの実生苗の植え付け)




We found a huge Alocasia odora (giant upright elephant ear) with red fruits
on a seed pod in a wood
when we took a walk in our neighbourhood in October 2015.
I took the fruits and brought them back.
I searched how to sow the seeds, and I sew them into modules.
The module tray was placed at the window and heated by an electric foot warmer. 

昨年の10月に近くを散歩していて、森の中に大きなクワズイモをみつけ
赤い実がついていました
その実を取って持ち帰りました
種のまきかたを調べてセルトレイにまき、窓辺において、
電気あんかで暖めました



27 Oct 2015

A module tray on an electric foot warmaer

The seeds germinated in a couple of weeks, 
and the seedlings were transplanted into plastic pots. 

種は2週間ほどで発芽して
苗はビニールポットに植え替えました

16 December

The seedlings grew well in pots, 

苗はポットでよく育ち・・

31 January 2016

25 February 2016

19 March 2016
At the end of March, I transplanted the seedlings into larger terracotta pots, 
and placed them outside. 

3月の終わりに苗は素焼きの鉢に植え替えて、外に出しました

April 2016

And today, I planted four young plants beside the shady slope garden
which my wife made before. 

そして今日、家内が以前つくった日陰の斜面の庭の横に4つを植え付けました


Young plants in 8 inch pots.
7号鉢のアロカシア




I wish they'll grow over 5 feet.

1.5メートルを超えて大きく育ってくれればと思っています





にほんブログ村 花・園芸ブログ イングリッシュガーデンへ

にほんブログ村 花・園芸ブログ ポタジェ・キッチンガーデンへ


No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.