honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



4/30/2016

SEA KAYAKING & BIG ANGELICA (シーカヤックとハマウド)



I enjoyed sea kayaking this morning. 
It was the first time in a year and a half. 
I had got right shoulder periarthritis, and I couldn't paddle for a long time. 
However, this spring my shoulder pain has gone at last!


今日の午前中、シーカヤックを楽しみました.
1年半ぶりです.
長いこと右肩の五十肩でカヤックを漕げなかったのですが、
この春、ついに肩の痛みがなくなりました. 


I started from a sandy beach closest to our house, 
and went to the middle of bay, where the wind became much stronger, 
and I went back to the other beach of this side. 


家に一番近い砂浜から漕ぎ出し、
入り江の中央あたりまで漕いで、風が強くなったので
同じ側の別の浜まで戻りました. 


There was a big Angelica japonica growing just outside of the levee. 
It was about six feet high and bear flower heads. 
We planted this plant just outside of  the wooden fence several years ago, 
however, it is not so big, just about 4 feet high.  
Its leaves are large and shiny, 
and they are so beautiful from the end of winter to early summer. 
I like this plant. 

そこの堤防のすぐ外側に大きなハマウドが育っていました.
およそ2.4メートルほどの高さで、花の蕾をつけています.
ハマウドは数年前に私たちの庭の木製のフェンスの外側に植えていますが、
まだ高さは120センチほどです. 
その葉は大きくて光沢があり、冬の終わりから初夏までとても美しく
私の好きな植物です. 





Oister farm rafts
牡蠣の養殖筏


Angelica japonica
ハマウド







にほんブログ村 花・園芸ブログ イングリッシュガーデンへ



No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.