honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



8/20/2015

FOX GLOVE SEEDLINGS FOR NEXT SPRING (来春のためのジギタリスの苗)



Seedlings of fox glove have been grown at our nursery plot.  We sowed seeds last September and we transplanted a number of seedlings this year and we presented some seedlings to our friends.  Yesterday, I dug all of them and transplanted to the central flower bed for next spring.  Fox gloves really do well in our area; they grow well and wonderfully flower in the second year.


(苗床でジギタリスの苗が育っています。昨年の9月に種をまいて、今年たくさんの苗を移植、お友達にも分けてあげました。昨日、苗を全部掘り上げて、来春のために中央花壇に植え付けました。私たちのエリアでは、ジギタリスはとても合っているようで、よく育ち、2年目には素晴らしく花を咲かせます。)

Marple sew seeds of fox glove last September.

(去年の9月、家内が種をまきました。)

A week after sowing, many seeds sprouted.

(一週間後、たくさん発芽しました。)




Seedlings of fox glove in the nursery

(苗床のジギタリス苗)

Seedlings dug up.

(掘り上げた苗)

Seedlings were planted in the central bed.

(中央花壇に植え付けた苗)

The central bed where seedlings were planted.

(苗を植え付けた中央花壇)



にほんブログ村 花・園芸ブログ イングリッシュガーデンへ


No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.