honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



4/18/2015

HANG IN THERE, TREE PEONY! (がんばれボタン!)


Tree peony planted in the peony bed had been blooming beautiful pink flowers every year.  Four pictures below was shot in April 2013.


(シャクヤクの花壇に植えていたボタンはとても美しいピンクの花を咲かせていました。下の最初の4枚は2013年の写真です。)






It flowered last year, however, it looked feeble.  Many new shoots withered while it was flowering.

(去年も花を咲かせましたが、なんとなく元気がありませんでした。花を咲かせながら、いくつもの新しい芽が萎れていきました。)



This picture (below) was taken in July 2014.  The number of branches and leaves was far less than usual.

(この写真は去年の7月の撮影で、枝や葉の数がいつもよりずいぶん少なくなっています。)


At the end of August, we dug it out and checked the roots and soil.  It became clear that there was no pests in the soil, and that roots of its herbaceous peony stock was rotten.  Fortunately, fine roots of tree peony were alive, therefore, we decided to plant it in the pot and to nurse.

(8月の終わりに葉が枯れてから、掘り出して根や土を調べてみました。すると、害虫はいませんでしたが、台木のシャクヤクの根の多くが黒く腐っていました。幸いボタンから出た細い根は生きているので、鉢に植えて養生することにしました。)




We were worried about it, but it is growing and looks good at present.  Of course, it didn't flower this year.  Hang in there, tree peony!

(心配していましたが、何とか元気に芽吹いて茂ってきています。もちろん今年は花はさきませんでした。がんばれ、ボタン!)




にほんブログ村 花・園芸ブログ ガーデニングへ


No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.