honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



2/09/2015

ICE AND ROAST SWEET POTATOES (氷と焼き芋)

Thin ice formed on the water of the small fountain pond this morning for the first time in this winter.   It was the coldest day today; the highest and lowest temperatures were -0.1 and 3.4 degrees Celsius at the nearest meteorological observation site.  A thermometer in the cold frame of the potager indicated minus 2 degrees Celsius.  There was no frost, however, probably because there was a wind.


(今朝、この冬初めて小さな噴水の水盤に薄い氷が張りました。今日は当地で最も寒い日で、最低と最高気温はマイナス0.1℃と3.4℃でした。ポタジェのコールドフレームの中の温度計はマイナス2度を示していました。でも風があったせいか、霜は降りていませんでした。) 



In the coldest season like now, it is really a fun to make roast sweet potatoes by a small wood fire.  It is so sweet and moist.  

(今のようないちばん寒い季節には、焚き火で焼き芋を焼くのが楽しみです。とても甘くてしっとりしています。)




The weather forecast says it will be much warmer this weekend.  I am planning to prune roses in our garden and my friend's garden.  

(天気予報では今週末は暖かくなりそうだと言っています。うちの庭と友人の庭のバラの剪定をしようと計画しています。)



にほんブログ村 花・園芸ブログ イングリッシュガーデンへ

2 comments:

  1. 焼き芋いいですねえ。イギリスでは、なかなか日本のようにほくほくした
    サツマイモが手に入りません。オレンジでべチャべチャしています。
    バラの間のパスウェイが線路みたいでいいなあと思いました。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 剪定の枝などを乾燥させておいて、冬の寒い日に焚き火するのが楽しみです。

      Delete

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.